Monday, December 5, 2011

Dia nak jadi blogger terkenal kerana ??

SUMBER : BEN ASHAARI
Aku terjumpa blog dia sewaktu blogwalking tadi.. Kira tak sengaja je la .. Hehe.. Bila aku baca impiannya , hurm… mengingatkan aku dulu dulu pada mula nak berblogging .. Punya minat dalam penulisan..

Cuma satu je aku nak tegur pada blogger ni .. Lain semua ok tapi untuk menarik minat pembaca dari pelbagai peringkat , paling penting ialah penggunaan bahasa diikuti dengan penyampaian .. Selebihnya adalah ‘anda sendiri’ ..

Bahasa .. Gunakan bahasa .. Mungkin nampak ‘kewl’ dengan guna bahasa bahasa zaman ini padahal tidak sama sekali ! Ingat .. Dalam menulis blog , kita secara tidak langsung mendidik pembaca kita .. Mana tau , ada pembaca kita di kalangan pelajar sekolah .. Bayangkan dengan guna bahasa yang tidak ada dalam kamus Dewan Bahasa di dalam blog , adik kita tu terikut .. Kena fikir juga tang tu .. Jangan ingat semua orang boleh fikir dengan bijak sekali.

Penyampaian .. Haa.. tang ni aku pasti ramai yang punya gaya tersendiri.. Aku tiada komen .. Tapi kalau boleh biarlah dengan bersahaja .. Pembaca kita pon tenang bila membacanya .. Kalau terlalu emosi , pembaca leh emo gak kan  Hehehe..

Apa apa pun terpulang pada korang sendiri .. Blog korang … ‘Ganjaran’ pon korang yang punya ..

BLOG YANG DIMAKSUDKAN

No comments: